Piła - Poznań zgodnie z planem

08.01.2018

 

Masz zdjęcia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

#piła   #poznań   #kolej   #inwestycja   #przebudowa   #plk w poznaniu   

Modernizacja pierwszego odcinka linii kolejowej Piła – Poznań zakończona. Cała inwestycja ma zostać sfinalizowana do końca 2019 roku. PLK obiecuje, że wtedy czas przejazdu między Piła a Poznaniem skróci się wtedy o 40 minut

Do tej pory przebudowa objęła odcinek pomiędzy stacjami Poznań - Oborniki Most. W jej ramach zmodernizowano 25 kilometrów jednego z dwóch torów, sieć trakcyjną i obiekty inżynieryjne. Przebudowano perony, od strony modernizowanego toru, na stacjach i przystankach: Poznań Strzeszyn, Golęczewo, Chludowo. Obecnie trwają prace przy budowie peronów wyspowych w Wargowie i Złotnikach. Na zmodernizowanym odcinku wymieniono również 9 rozjazdów,  odpowiedzialnych za sprawny ruch pociągów.

- Do marca 2018 roku układane będą kable telekomunikacyjne do nowego lokalnego centrum sterowania. Budowane są nastawnie kontenerowe. Zaplanowano również prace przy sieci trakcyjnej. W marcu 2018 roku na jednotorowym odcinku Oborniki – Piła rozpocznie się wymiana toru – informuje Zbigniew Wolny, z PLK S.A.

Rozpoczęcie tych prac, będzie równoznaczne z wprowadzeniem dla pasażerów komunikacji zastępczej. Będzie ona obwiązywała pomiędzy 15 marca a 4 maja, kiedy przebudowywane będą stacje Wargowo i Oborniki oraz od 5 maja do 31 sierpnia, w czasie modernizacji odcinka Oborniki – Piła. W tym przypadku modernizacja obejmie tylko jeden tor.
 
Prócz przebudowy torów i trakcji w ramach modernizacji wybudowane zostaną 4 przystanki: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo i Bogdanowo. Przebudowie uleną stacje: Złotniki, Wargowo, Oborniki Wielkopolskie, Rogoźno Wielkopolskie, Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła oraz przystanki: Poznań Strzeszyn, Golęczewo, Chludowo, Oborniki Miasto, Rożnowo, Parkowo, Tarnowo Rogozińskie, Sokołowo Budzyńskie, Ostrówki koło Chodzieży, Milcz, Piła Kalina. Wszystkie wymienione dworce mają być wyposażone w nowe wiaty i siedzenia. Lepszą obsługę zapewnić ma także czytelne oznakowane, system informacji oraz oświetlenie. Dla osób niepełnosprawnych na wszystkich stacjach i przystankach wybudowane zostać mają ułatwienia. Między innymi w Chodzieży i Pile wyremontowane mają zostać przejścia pod torami (tunel w Pile będzie zyska windy). Jak obiecuje PLK modernizacja 94-kilometrowej linii ma skrócić czas przejazdu z Poznania do Piły o około 40 minut.  Zgodnie z deklaracjami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego natomiast, do ponad 20 na dobę zwiększyć się ma liczba pociągów kursujących pomiędzy oboma miastami. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na koniec grudnia 2019 roku.
 
Modernizacja linii jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego. Wartość projektu to około 500 milionów złotych netto, z czego 425 milionów złotych netto pochodzi z funduszy Unii Europejskiej.

 

To może Cię także zainteresować:
Pieniądze na bezpłatne porady prawne
13,6 litrów krwi od Tarpilu
Enea z PTPS-em na kolejny rok

red. | źródło: Piotr Gadzinowski, PLK w Poznaniu; zdjęcie: PLK w Poznaniu